COVID-19 בישראל

תחזית: 1.5 מיליון ישראלים ייצאו בפסח לחו"ל ותחלואת הקורונה תזנק

לנוכח העלייה הנמשכת בתחלואה, משרד הבריאות ינקוט מהלכים לחיסון מרוכז של אוכלוסיה בסיכון שטרם חוסנה ויאריך את חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים

נוסעים בנתב"ג. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

ראש הממשלה ושר הבריאות ידונו היום (ה') בפגישת זום עם מנהלי קופות החולים על דרכים להתמודדות עם התחדשות העלייה בתחלואת הקורונה. בשלב זה נראה כי הכוונה לקדם מהלכים לחיסון מרוכז באוכלוסיה שבסיכון שטרם חוסנה ולהאריך את חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים.

גורמי המקצוע מעריכים כי בחודש הבא, לרגל חופשת פסח, צפויים כ-1.5 מיליון ישראלים לצאת לחו"ל ובשובם לארץ תורגש עלייה נוספת בתחלואה. עם זאת, לפחות כרגע, אין כוונה להגדיר מחדש "מדינות אדומות" או לנסות להגביל יציאה לחו"ל. נושא זה עשוי להשתנות.

משרד הבריאות הודיע כי הארכת תוקף הצו המחייב עטיית מסיכות בחללים סגורים תלווה בקמפיין הסברתי לאור העובדה שהציבור איננו מקפיד על כך באופן גורף ויש לכך השפעה על עלייה בתחלואה ובמספר המאומתים החדשים היומיים. כמו כן, נוכח המספר הנמוך של מתחסנים במנה הרביעית בבתי אבות ודיור מוגן וגם בקרב מי שמוגדרים כמצויים בקבוצות סיכון, יינתן לעניין זה דגש בקמפיין ההסברתי שיחל בימים הקרובים.

במערך המאבק בקורונה במשרד הבריאות ובמטה "מגן ישראל" יש כוונה לעבור מ-1 באפריל לעבודה תחת ההגדרה "בין הגלים", שמשמעותה צמצום זמני בכוח האדם תוך היערכות עד להתפרצות גל תחלואה נוסף.

דו"ח אמ"ן ומרכז המידע למאבק בקורונה מדגיש הבוקר כי אכן יש עתה בישראל עלייה חדה במספר המאומתים היומיים החדשים ונגיף הקורונה מתפשט מחדש. מקדם ההדבקה עומד הבוקר על 1.43. מספר המאומתים החדשים, בממוצע שבועי, הוא פי שניים לערך מהשבוע שעבר.

בשלב זה, מציין הדו"ח, נראה כי שלושה גורמים מרכזיים תורמים לכך וזאת בדומה למדינות אחרות בעולם: וריאנט 2.BA, המידבק יותר מאומיקרון, הדומיננטי עתה; דעיכת ההגנה החיסונית מהידבקות לצד הסרה הדרגתית של מגבלות התקהלות ופיחות משמעותי בזהירות ובהקפדה של הציבור על ריחוק ועטיית מסיכות. זאת, לצד אירועים המוניים - מורגשת כבר בבירור השפעת אירועי פורים.

העלייה בשיעור הבדיקות החיוביות בולטת בפרט במגזר החרדי, גם אם היקף הבדיקות במגזר זה מצומצם יחסית. במגזר הערבי העלייה בהדבקה היא עתה מתונה יותר.

בשלב זה, מזוהה מגמת עלייה קלה במספר המאושפזים. מוערך כי העלייה המשמעותית בקרב החולים והמאושפזים תתפתח בהמשך, בשיהוי מסוים ביחס להדבקה. נדרשת לכן ערנות מיוחדת לקראת חגיגות פסח, פסחא והרמדאן.

משרד הבריאות הציג הבוקר את תמונת המצב: אתמול אובחנו 13,603 מאומתים חדשים. מתוך 71,291 בדיקות אתמול 19.08% נמצאו חיוביות.

במצב פעיל עכשווי נמצאים 66,821. בבתי החולים מאושפזים 786 ובהם 301 במצב קשה (149 במצב קריטי), 130 מונשמים, 21 מחוברים לאקמו. מתחילת המגיפה במארס 2020 נפטרו בישראל 10,455.

נושאים קשורים:  תחלואה,  קורונה,  פסח,  חדשות,  חיסונים,  19-COVID,  עטיית מסיכות
תגובות
אנונימי/ת
25.03.2022, 17:32

עובדים עלינו בעיניים וסותמים לנו את הפה עם המסיכות. חזרה לשגרה עכשיו, ללא מסיכות וללא כפייה של זריקות לא מחסנות.