19-COVID

ארה"ב: מומחים שהתנגדו למתן הבוסטר שינו דעתם בשל האומיקרון

המומחים הללו מעריכים עתה שדווקא מתן מנת דחף "צפויה להאט בהתפשטות המגפה - עד שיצרני החיסונים יפתחו חיסון ייעודי ספציפי כנגד האומיקרון"

חיסון לקורונה. צילום: שאטרסטוק

רופאים-מומחים בארה"ב שהתנגדו עד כה למתן מנת הדחף, הבוסטר כנגד נגיף הקורונה, החלו לסגת מעמדתם זאת והם אף מודים בגלוי כי החששות מהתפשטותו המהירה של זן האומיקרון הן שהביאו אותם לשנות את דעתם.

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" אותם מומחים סבורים עתה כי מנת הדחף תעניק הגנה מרבית מפני וריאנט האומיקרון. חלק מאותם מומחים טענו עד כה ש"טרם הצטברו ראיות מדעיות מספיקות לנחיצותה של המנה השלישית". אבל עתה הם מעריכים שדווקא הבוסטר "צפוי להאט בהתפשטות המגפה - עד שיצרני החיסונים יפתחו חיסון ייעודי ספציפי כנגד האומיקרון".

בין המומחים ששינו את דעתם: ד"ר סלין גאונדר (Celin Gaunder) אפידמיולוגית ומומחית למחלות זיהומיות מניו יורק, הווירולוג ד"ר ג'ון מור מבית הספר לרפואה באוניברסיטת קורנל הטוען עתה: "בכל מקרה, הגנה נוספת לא תזיק" וכן ד"ר קמיל קוטון, מומחית למחלות זיהומיות בבית החולים הכללי במסצ'וסטס ויועצת ל-CDC. היא התנגדה תחילה למתן הבוסטר בשל החשש מהתפתחות דלקת שריר הלב אבל עתה, הודתה הנתונים החדשים ביטלו את הספקות הקודמים שלי, ודעתי השתנתה".

הרופאים הללו גם מצטטים דו"ח מחקר שפורסם בשבוע שעבר ב-The Lancet לפיו שילוב של כמה סוגים של תרכיבי חיסון עשוי להעניק בוודאות הגנה מרבית. החוקרים הבריטים השוו בין שבעה סוגים של תרכיבי חיסון הניתנים כיום בעולם ומצאו כי מרביתם הובילו לתגובה חיסונית חזקה, ותרכיבי הבוסטר מבוססי ה-mRNA של מודרנה ופייזר העניקו את ההגנה המרבית.

נושאים קשורים:  19-COVID,  חדשות,  חיסון לקורונה,  מנת בוסטר
תגובות
אנונימי/ת
07.12.2021, 18:56

השוחד עיוור עיני חכמים ...
אומיקרון ? על מה אתם מדברים פסיכים ?